******** : ncs - מתן תורה ואימון אישי
מאמן תזונה

   מתן תורה ואימון אישי

  
אחת המתנות שקיבל האדם מאלוהים היא "חופש הבחירה". האדם מאוד התלהב מהמתנה הייחודית שניתנה רק לו מכל בעלי החיים. עם זאת הרגיש  ש"חופש הבחירה" גורם לו להתלבט אין סוף ויוצר קושי רב לבחור. מכאן התעוררו רגשות תסכול ואבדון.

חופש לבחור או קושי לבחור?

כיום בעולם המודרני אנו נפגשים בקושי לבחור כיוון שהמבחר כה עצום. ככל שהאדם עשיר יותר ובעל כישורים רבים יותר כך האתגר לבחור קשה יותר. הפסיכולוג בארי שוורץ תיאר את התסכול הרב בעולם השפע המערבי של לבחור את המוצר הנכון או את הכיוון הנכון בחיים.

כמה פעמים התלבטת מול המדף בסופר? כמה פעמים שאלת עצמך אם ללכת לחדר כושר? האם לאכול את עוגת הגבינה וכו'. למעשה, עודף האפשרויות מעורר קושי גדול לבחור. קושי זה גורם לערעור האיזון הנפשי, שיתוק ואבדון.

את הערעור הנפשי ניתן לזהות עוד מהרגע שקיבלו בני ישראל חופש. לבני ישראל לא היו "הוראות הפעלה" לחופש שניתן להם לאחר שנים של עבדות. עבדים אינם בוחרים. וכך חסרי יכולת בחירה נאלצו להתמודד עם המציאות הקשה במדבר. תסכול זה הוליד רגשות של כעס ואבדון שהשתלטו עליהם וניהלו אותם עד למתן תורה.

מתן תורה מתן חופש

אחת ההגדרות היפות של חופש היא "לשמור על שלווה ורגיעה במצבים משתנים של המציאות". לפי הגדרה זו בני ישראל "איבדו" את החופש בכך שרגשותיהם ניהלו אותם במצבי הלחץ במדבר. בעצם הרגשות עשו את הבחירות ולא האדם עצמו.

בחג מתן תורה ניתנו לבני ישראל "הוראות ההפעלה" של החופש: כללים מסודרים של חוקי חברה- עשה ואל תעשה בתחומי החיים השונים. הגבולות האלו יוצרים את הרגיעה והשלווה אצל כל אדם וחברה.

איך שומרים על רגיעה ושלווה?

מכאן השאלה- אז איך שומרים על רגיעה ושלווה במצבים המשתנים של המציאות?
יוצרים גבולות! בני אדם ובעלי חיים מרגישים בטוח וחופשי יותר בתוך גבולות מאשר מחוץ לגבולות. אדם מרגיש חופשי יותר בגבולות ביתו מאשר מחוץ לבית. ישראלי מרגיש חופשי יותר בגבולות מדינתו בה הוא מכיר את החוקים והכללים מאשר במדינה זרה בה גבולות ההתנהגות לא ידועים לו. מכאן המתכון לחופש האמיתי: ללמוד וליישם את חוקי הקהילה, המדינה וחוקי הטבע והרוח.

כיצד מתקשרים כעס ואבדון להפרעות נפשיות? 

אחת ההגדרות היחידות בעולם של הנפש (באנגלית – mind) היא של הפסיכיאטר דניאל סיגל: "ויסות אנרגיה ומידע במערכת העצבים". לדעתו של סיגל וחוקרי מוח חדשים, תפקודי המוח הייחודיים לאדם מצויים באונה הקדמית ביותר, באזור המצח והם כוללים תהליכים מדהימים של עיבוד אנרגיה ומידע מורכבים ויצירתיים כמו:
 
1. ויסות תפקודי גוף
2. חיבור בין אנשים
3. איזון רגשות
4. התמודדות עם פחדים
5. ניהול תגובות
6. מודעות עצמית
7. אמפתיה
8. מוסריות וטובת הכלל.
9. אינטואיציה
 
בריאות נפשית מתבטאת בהרמוניה בין 9 תפקודים אלו.
 

כלי האימון המודרניים, כולל מדיטציות מודעות 10 דקות ביום, מסייעים באופן משמעותי להרמוניה בין תפקודי המוח הקדמי בו קיים "חופש הבחירה" לבין שאר חלקי המוח ומערכת העצבים, ובכך הם מסייעים לבריאות נפשית ולבריאות פיסיולוגית.
 
 
חג שמח ובריא,
ד"ר פוס



בית הספר NCS מעביר קורסים להעשרה בתחום האימון והתזונה והכשרת המאמנים להסמכה בלשכת המאמנים בישראל: 
לחצו למידע נוסף:
  

קורס יסודות לאימון ותזונה - NCSm > 

קורס מלא להכשרת מאמנים של ה - NCS > 

קורס משולב משולבים > 

 


מלאו פרטיכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם: 
 
   
בית הספר למאמני תזונה - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048  diet.balance@gmail.com  /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר למאמני תזונה
 
  עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט