******** : ncs - בין בחירות לאווזי הבר
מאמן תזונה

      בין בחירות לאווזי הבר

 
אלו הם ימי בחירות. בשבועות והחודשים הקרובים נשמע שוב ושוב הצהרות של פוליטיקאים שונים, שיסבירו לנו למה הם, ורק הם, המנהיגים המתאימים להוביל בשנים הקרובות את מדינת ישראל.
 
הם ידברו איתנו על נחישות, אומץ, חזון, ראייה אסטרטגית, הם יעידו על עצמם ויבטלו את האחר, ויעשו הכל על מנת לשכנע אותנו שהם-הם המנהיגים ב-ה' הידיעה.
 
זה לא המקום לדבר על פוליטיקה. אצלנו בבית הספר למאמני תזונה NCS, אנחנו רחוקים מזה. אבל אם מדובר על מנהיגות, ובעיקר אם עוסקים במודלים שונים של מנהיגות ושל הובלה, הרי שזה כבר סיפור אחר.
 
המאמן הוא מנהיג ומוביל. מדובר בסגנון מנהיגות שקט שיודע לסייע למתאמן לנהל את רגשותיו, במקום שאלה ינהלו אותו, יודע לשוחח עם הנפש של המתאמן ולהוביל אותו למקומות טובים ומתאימים לו יותר. כל אחד מאיתנו רוצה להיות מיוחד ומשמעותי, ותפקיד המאמן הוא לסייע למתאמן לזהות את הייעוד שלו ולהגשים אותו.
 
בקורס שלנו למאמני תזונה אנחנו מסבירים שהמאמן הוא גם במאי, המכין את המתאמן למצבו ותפקידו החדש לאחר השינוי שהוא יעבור. ומהו במאי אם לא מי שמנהיג את החבורה ומוביל אותה, גם אם בסגנון שונה מאוד (וטוב שכך!) מהפוליטיקאי?
 
 
אם כבר דנים בסגנונות מנהיגות וניהול, בואו נלמד מאווזי הבר, שעושים את הדברים באופן אלגנטי וחכם הרבה יותר מאיתנו, בני האדם.
 
להקות אווזי הבר עפות במבנה V אופייני: בחוד המבנה נמצא המנהיג, שהוא הנושא העיקרי בנטל ההובלה. לנו בני האדם קשה לעיתים לזהות מיהו המוביל בלהקה, שכן אצלנו המובילים הולכים בראש באופן שמבליט אותם ואת תפקידם, עד כדי ניתוק לעיתים מהקבוצה המרכזית. כאשר אנו מביטים אל על לשמיים אנחנו רואים כי מנהיג להקת האווזים נמצא בראש, אבל הוא עדיין חלק מהשורה המרכזית ולא מנותק מ"העם".
 
הטיסה במבנה המיוחד הזה מקנה לכל אחד מחברי הלהקה יתרון עצום וחשוב של הפחתת החיכוך עם האוויר, וכן אפשרות להגביה עוף בקלות יחסית בעזרת משק כנפיו של האווז שנמצא לפניו. לכן, הטיסה במבנה זה יעילה ומהירה בכ- 70% יותר ממעופו של אווז בודד.
 
זהו מבנה שמשתמש בעוצמה של הקבוצה, כל אחד מחברי הלהקה מסייע לחברו לעוף בקלות גדולה יותר.
 
כתוצאה מיעילות זו, גדל טווח מעופה של הלהקה והיא מסוגלת להגיע למחוזות רחוקים יותר. כאשר סוטה אחד האווזים ממקומן הנכון במבנה, הוא מיד חש בהתגברות החיכוך בינו לבין האויר, מה שגורם לו למהר ולתקן את מסלולו אל המיקום הנכון, ומאפשר לו ליהנות מתנאי מעוף משופרים.
 
מתי לאחרונה שמענו פוליטיקאי שמבקש עזרה, או שאומר כי הוא התעייף?
 
בניגוד אלינו, מנהיג האווזים מרשה לעצמו להודות בפני חבריו כי התעייף וכי הוא צריך עזרה. כאשר זה קורה, הוא עובר לסוף המבנה, ואת מקומו תופס אווז אחר. וכאשר אחד מחברי הלהקה אינו חש בטוב ונאלץ לנחות ולחנות, הוא אינו נותר בודד: אחד מחברי הלהקה מצטרף אליו להגנה ולעזרה.
 
זאת ועוד: חברי להקת האווזים  נוהגים לעודד את מנהיגם בעת הטיסה בקריאות עידוד, אלו הן קריאות אווזי הבר.
 
המסקנה היא פשוטה: אם אנו בני האדם נלמד לפעול בצוות, נוכל גם אנו להיות פוריים יותר ולהשיג דברים רבים יותר. אחדות המטרה, שילוב מיגוון הכשרונות וסיוע הדדי מביאים את הצוות כולו להישגים משופרים.
 
זה מה שאנו מלמדים בבית הספר, כך אנו עצמנו נוהגים בינינו לבין עצמנו ועם התלמידים שלנו, וההצלחה לא מאחרת לבוא.
 
עידוד המנהיגות הוא חשוב ומסייע בידי מנהיגים לעמוד בלחצי היום-יום. נכונות לסייע לחבר בעת צרה היא חלק מחיינו כצוות. יכולתנו להחליף את המנהיג העייף  חשובה להשגת מטרתנו המשותפת.
 
ובכן, בפעם הבאה שנראה להקה של אווזי בר חולפת בשמיים, חשוב שנזכור: זכות היא ואף אתגר להיות חבר בצוות. זכות - שיש לכבדה, ואתגר - שיש ללומדו. חברות זו מצעה תמורה  החשובה לכולנו: תוצאות והגשמה.
 

מעוניינים לשמוע יותר? נשמח מאוד להשמיע. אנא כיתבו אלינו לכתובת  diet.balance@gmail.comאו התקשרו למספר 0777-80-90-99.

שלכם,
דפנה וצביקה

 
 

קורס  יסודות לאימון ותזונה - NCS > 

קורס מלא להכשרת מאמנים - NCS > 

קורס משולב להכשרת מאמני תזונה ומאמנים אישיים > 

 


מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם: 
 
   
 
בית הספר למאמני תזונה - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048  diet.balance@gmail.com  /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר למאמני תזונה
 
  עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט